سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مؤمنان نزد خداوند متعال، کسی است که در راه فرمانبری خدا بکوشد، خیرخواه امّت پیامبرش باشد، در عیب هایش بیندیشد و آگاه گردد، خِرد ورزد و عمل کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اندیشه
 
عکس منسوب به حجر بن عدی

به گزارش اترک، پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ، تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/16:: 9:48 عصر     |     () نظر
 
ولادت حضرت زهرا(س)

ولادت حضرت فاطمه(س) مبارک باد

ولادت حضرت "فاطمه‏ ی زهرا"(س) دختر بزرگوار حضرت محمدمصطفی(ص) (5 بعثت)

 

حضرت فاطمه‏ ی زهرا، دختر نبی‏ مکرّم اسلام در سال پنجم بعثت، هشت سال قبل از هجرت، در مکه به دنیا آمد. ام ابیها،ام الحَسَنین، اُمُّ السِّبطَین وامُّ الائمَه از کُنیه‏ های آن بانو و صدیقه، کبری، بتول، سیّده‏ ی نساءالعالمین، مطهّره، راضیه، مرضیه، طاهره و محدثه و... از القاب آن حضرت است. مادرش، خدیجه بنت خویلد می‏باشد. فاطمه‏ ی زهرا، فرزند رسول اللَّه، همسر ولیُّ اللَّه و مادر اوصیاء اللَّه است که خداوند در آیه‏ ی تطهیر، به پاکی او شهادت می‏دهد. او بهترین زنان از گذشتگان و آیندگان تا روز قیامت می‏باشد و سیده‏ ی همه زنان عالم است. صدیقه‏ ی طاهره، در مقام تقوا و عصمت و طهارت به جایی رسید که رسول خدا(ص) غضب و خشنودی آن بانو را غضب و خشنودی خداوند معرفی می‏کند. یکی از یادگارهای حضرت زهرای مرضیّه(س) تسبیحِ آن بزرگوار در تعقیب نمازها است که در روایات امامان(ع) به نام تسبیح حضرت زهرا، آمده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/13:: 12:16 صبح     |     () نظر
 
میلاد امام (ره)

امام خمینی (ره)

تولد رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران حضرت "امام خمینی" در خمین(1320 ق)

حضرت آیت‏ اللَّه العظمی سید روح‏ اللَّه موسوی معروف به امام خمینی(ره) در 20 جمادی‏ الثانی سال 1320 قمری برابر با اول مهر سال 1281 شمسی و مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه‏ ی زهرا(س) از پدری به نام "سیدمصطفی موسوی" و مادری به نام "هاجر احمدی" متولد گردید. در کودکی پدر را از دست داد چرا که سید مصطفی پدر ارجمند امام خمینی(ره) که از روحانیون مبارز و دارای نفوذ کلمه بود، از سوی جعفرقلی خان و رضاقلی سلطان خمینی(از اشرار منطقه) مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید. پس از مدتی حضرت امام(ره) دروس ابتدایى خود را در زادگاه خود گذراند. سپس در محضر آیت‏ اللَّه شیخ عبدالکریم حائری در اراک حاضر شد و سال‏ها از معظم له بهره بُرد. پس از تأسیس حوزه‏ ی علمیه‏ ی قم به همراه استاد، راهی آن شهر گردید. با ارتحال آیت‏ اللَّه العظمی بروجردی فعالیت‏های سیاسی خود را آغاز نمود و پس از چندی به عنوان دشمن سرسخت رژیم پهلوی در برابر شاه ایستاد. رژیم نیز ایشان را به ترکیه تبعید نموده و سرانجام پس از نزدیک 15 سال دوری از وطن در حالی که کشور، مشتاق حضور معظم له بود، وارد تهران گردید و رهبری انقلاب اسلامی ایران را به عهده گرفت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/13:: 12:14 صبح     |     () نظر
 
دکتر عطاردی

عطاردی

دکتر عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که در سال 1390 برای شرکت در کنفرانسی در آمریکا بسر میبرد به اتهام موارد مربوط به انرژی هسته ای دستگیر و روانه زندان شده بود


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/7:: 11:5 عصر     |     () نظر
 
شهید محمّد منتظر قائم

شهید منتظرقائم

شهادت برادر پاسدار "محمّدمنتظرقائم" در صحرای طبس (1359ش)

پس از شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس و به جا گذاشتن چند فروند هلی‏کوپتر، برادرِ پاسدار، محمد منتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد، جهت بررسی اوضاع به ناحیه مورد نظر وارد شد تا اطلاعات موجود و فوق سری داخل صحنه را جمع‏ آوری نماید. از آن طرف، چون استکبار جهانی، نقشه‏ های خود را نقش برآب می‏دید، تصمیم گرفت تا باقی‏مانده هلی‏کوپترها منهدم گردند تا اسناد سری نیز از بین روند. بنابراین با هماهنگی بنی‏ صدر معزول و تنی چند از مزدوران و خودفروختگانی که در نیروی هوایی نفوذ کرده بودند، این منطقه بمباران شد و پاسدار محمدمنتظر قائم به فیض شهادت نائل آمد. از بین بردن اسناد ومدارک به جامانده که به طور قطع حاوی اسناد و مدارک مربوط به ادامه طرح و برنامه‏ های آمریکایی‏ها پس از انجام مرحله اول عملیات بود و همچنین شامل اسامی عوامل مزدور داخلی و جاسوسانی می‏شد که می‏ بایست طی این عملیات با آمریکایی‏ ها همکاری کنند، خود واقعه‏ ای مهم و قابل بررسی است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/7:: 11:1 عصر     |     () نظر
 
کارگاه ازدواج دانشجویی

رییس واحد شهر ری در کارگاه ازدواج دانشجویی عنوان کرد .   

ساده زیستن روش انبیاء و عامل موفقیت هر انسانی است

برگزاری کارگاه ازدواج دانشجویی با حضور دکتر فتحی واجارگاه رئیس واحد شهر ری، دکتر هاشمی تنکابنی معاون دفتر فرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر فتحی ضمن تبریک به مناسبت ازدواج دانشجویی زوجهای جوان و آرزوی موفقیت برای زوجها در تمام عرصه های زندگی به فرازهایی از سخنان پیامبر اشاره کرد و گفت: در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد که نزد خداوند محبوب تر و پسندیده تر از ازدواج باشد.

پس بر ما واجب است که به این سنت حسنه توجه ویژه داشته باشیم و در مورد نحوه برگزاری مراسم ازدواج برسادگی و پرهیز از هرگونه تجمل تکیه کنیم. ساده زیستن روش انبیاء و اولیاست و عامل موفقیت هر انسانی در زندگی است لذا با بهره گیری از روش ساده یا همان روش پیامبران به موفقیت می‌رسید.

رئیس واحد شهر ری در سخنان خود به فرمایشی از مقام معظم رهبری پرداخته و گفت: بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در امر ازدواج اصل قضیه محبت است لذا دختر ها و پسر ها این را بدانند، این محبتی را که خدا در دل شما قرار داده است باید حفظ نمایید.

 فتحی واجارگاه  همچنین گفت: ما خوشبختانه در دین مبین اسلام الگوهای بسیار خوبی در زمینه ازدواج داریم و می‌توانیم نحوه و سبک زندگی ائمه اطهار و پیامبر اعظم(ص) را سرلوحه تمام امور خود در زندگی قرار دهیم.

وی در پایان صحبتهای خود از خداوند متعال برای زوجهای شرکت کننده در این کارگاه آرزوی خوشبختی و سربلندی نمود.

معاون فرهنگی واحد شهر ری در این کارگاه، با ارائه حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در حدیث آمده است، عبادتی که یک فرد متاهل انجام میدهد، چندین برابر ثواب و پاداش یک فرد مجرد می‌باشد.

دکتر هاشمی  تنکابنی همچنین عنوان کرد: با توجه به  نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، انشالله که زوج‌های جوان ما بتوانند آغازین روز های زندگی خود را با توجه به سختی ها و مشکلاتی که پیش رو دارند، با تدبیر و برنامه ریزی درست به یک حماسه اقتصادی دست بزنند و از آن گذر نمایند تا بتوانند به زندگی خوبی برسند.

دکتر هاشمی گفت: این امر در سایه حضرت بقیه الله العظم حضرت مهدی (عج) و استمداد از ارواح طیبه شهدا، امام راحل و حضرت عبد العظیم حسنی محقق میگردد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری در میان این دو قطب متبرک قرار گرفته است که امیدوارم با بهره‌گیری از آنها زندگی خوبی را آغاز نمایید.

همچنین در این کارگاه دکتر معصومی استاد مدعو برای زوجهای دانشجو  مطالبی تحت عنوان  آیین همسر داری عنوان نمودند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/5:: 10:12 عصر     |     () نظر
 
سپاه بازوی انقلاب

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) (1358 ش)


در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‏ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی‏ریزی کردند. پس از مدتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در دوم اردیبهشت ماه 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب، رسماً تأسیس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند و شورای انقلاب نیز با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در جهت سازماندهی این نهاد انقلابی برداشت. در اولین اطلاعیه سپاه، وظایف کلی آن چنین عنوان شده است: کمک به اجرای امور انتظامی و امنیتی، مبارزه مسلحانه علیه جریان‏های ضدانقلاب، دفاع در برابر حملات داخلی و خارجی، همکاری و هماهنگی با نیروهای مسلح نظام اسلامی، تربیت و آموزش اخلاقی و ایدئولوژیکی - سیاسی و نظامی کادر سپاه و... . اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‏گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است. سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‏های والای انقلاب اسلامی است که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‏ترین رکن آن را تشکیل می‏دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‏های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/2:: 8:14 عصر     |     () نظر
 
همایش بصیرتی

همایش بصیرت بسیج اساتید

همایش بصیرتی

همایش خانوادگی بصیرت بسیج اساتید استان تهران  عصر روز  پنجشنبه  12 اردیبهشت سال 1392  ساعت 17 تا 20  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری برگزار خواهد شد.

برنامه ها

تلاوت ایاتی از کلام الله مجید

سخنرانی سردار نصیری

برگزاری تواشیح

سخنرانی دکتر مقدم فر

اهدا لوح تقدیر به اساتید منتخب

نماز مغرب و عشا و شام

دعوتنامه و جزئیات مراسم به ایمیل اساتید محترم ارسال خواهد شد.

آدرس : بزرگراه آزادگان - بزرگراه خلیج فارس - نرسیده به حرم امام (ره) - سمت راست - دانشگاه ازاد اسلامی شهر ری

برای ثبت نام (نام و دانشگاه و تعداد نفرات) به سامانه 660002915 ارسال گردد.

توجه : برای برنامه ریزی و تدارکات مراسم در صورت حضور قطعی ثبت نام فرمائید    متشکریم


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/30:: 1:6 عصر     |     () نظر
 
اقتصاد مقاومتی

دکتر عزیزی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد فیروزکوه:

اقتصاد مقاومتی شاه‏ کلید برون‏ رفت از بی‏ ثباتی‏های اقتصادی است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه گفت: اقتصاد مقاومتی شاه‏ کلید برون‏ رفت از بی‏ ثباتی‏های اقتصادی است و در سال جدید نیز باید به این مسئله مهم توجه شود.

 

خسرو عزیزی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار  فارس در شرق استان تهران، با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» اظهار کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات، تبعیت از منویات رهبری با ایجاد وحدت، هم‏گرایی و همدلی بین آحاد مردم، چراغ راه نظام اسلامی است.

وی توجه به فرمایشات معظم‏له در اهتمام به مقوله اقتصاد مقاومتی را مهم‏ترین راهکار برای خروج از برخی بی‏ثباتی‏های موجود دانست و تصریح کرد: باید در سال حماسه اقتصادی به بنیان‏های مطرح شده آن تاکید بیشتری شود.

عزیزی یادآور شد: ایران اسلامی دارای منابع و مواهب عالی است و زمینه‏ها و قابلیت‏های اقتصادی بسیار خوبی در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم رفتار فعالان اقتصادی، گروه‏ها و طبقات مختلف مردم می‏تواند در رفع مسائل و مشکلات تاثیرگذار باشد.

رئیس بسیج اساتید و استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه تصریح کرد: رفع این موانع به معنای حماسه اقتصادی است که قطعاً بدون خواست و همت آحاد مردم و مسئولان برطرف نمی‏شود.

عزیزی ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه‏ریزی مناسب دولت آینده و تبعیت آحاد جامعه از منویات مقام عظمای ولایت، حماسه اقتصادی مدنظر معظم‏له اتفاق بیفتد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/30:: 12:8 عصر     |     () نظر
 
عمده مشکلات اقتصادی کشور منشأ داخلی دارد
دکتر عزیزی رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد فیروزکوه

رئیس بسیج اساتید و استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: عمده مشکلات اقتصادی موجود در کشور منشأ داخلی دارد و به عملکرد آحاد جامعه در این عرصه بازمی‏گردد.

خسرو عزیزی عصر امروز در جمع شماری از دانشگاهیان فیروزکوهی با اشاره به لزوم محقق ساختن پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی، تأکید کرد: سال‏های سال است که کشور در عرصه‏های مختلف مورد شدیدترین تحریم‏های دشمنان و معاندان نظام قرار دارد.

وی تصریح کرد: این هجوم‏ها امری بدیهی است؛ اما اینکه همه مشکلات را به تحریم‏ها ارتباط دهیم، اشتباه بزرگی است؛ چرا که در مقابل، خود این کشورها نیز دچار رکود شده‏اند.

رئیس بسیج اساتید و استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه با تأکید بر اینکه ریشه مشکلات اقتصادی کشور داخلی است، تصریح کرد: قطعا تجدید نظر در برخی سیاست‏های موجود، سهم مهمی در کاهش مسائل و معضلات موجود به دنبال خواهد داشت.

این استاد اقتصاد دانشگاه هشدار داد: متأسفانه در جامعه افرادی هستند که با سفته‏ بازی، بورس‏بازی و فعالیت‏های سوداگرانه به دنبال منفعت‏ طلبی شخصی هستند و گاهی برخی سیاست‏های دولت نیز عرصه و میدان را برای این افراد بیشتر باز می‏کند و باید در آنها تجدید نظر شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/21:: 8:51 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها