سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستترا چندان دوست مدار مبادا که روزى دشمنت شود و دشمنت را چندان کینه مورز که بود روزى دوستت گردد . [نهج البلاغه]
اندیشه
 
علی مطهری

بی‌بی‌سی فارسی ارگان رسانه‌ای انگلیس در این راستا با استقبال از اقدامات مطهری و سخنان وی در مجلس با ارائه تاریخچه‌ای از این سخنان نوشت: علی مطهری بارها گفته است که ادامه حصر این سه نفر «غیر قانونی» است و جمهوری اسلامی هزینه زیادی بابت این حصر می‌پردازد. به اعتقاد او این سه نفر باید در دادگاهی قانونی همراه با محمود احمدی‌نژاد، کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری به طور علنی محاکمه شوند.
رادیو فردا نیز ضمن بازتاب سخنان علی مطهری نوشت: آقای مطهری پیش از این بارها خواستار رفع حصر یا محاکمه رهبران معترض به نتایج انتخابات 88 در کنار محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی دیگر از مسببان حوادث پس از انتخابات 88 شده ‌است. روزآنلاین نیز به یوم‌الشیطان نامیده شدن 9دی از سوی علی مطهری پرداخته و نوشت: وقتی علی مطهری در نطق خود در خصوص حصر موسوی و کروبی سخنانی را مطرح کرد و درباره روز 9 دی گفت که این روز یوم‌الله نبود بلکه یوم‌الشیطان بود با شعارهای نمایندگان مبنی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر مواجه شد و برخی نمایندگان به سمت او حمله‌ور شدند و درگیری فیزیکی رخ داد. سایت‌های منتسب به سران فتنه از جمله جرس و کلمه نیز با تمجید‌های فراوان از علی مطهری وی را فرزند ملت خطاب کرده و مدعی نقض آشکار قانون اساسی از سوی نمایندگانی شدند که اجازه ادامه هتاکی‌های علی مطهری را ندادند.  این رسانه‌ها حتی در اقدامی طنزآمیز پای را فراتر نهاده و اقدام نمایندگان در مقابله با نطق علی مطهری را با ترورهای اخیر فرانسه مرتبط دانستند!
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران به ماجرای نطق دیروز مطهری پرداخته و ضمن تمجید از وی، به حمایت از سران فتنه و مظلوم‌نمایی درباره آنان پرداخت. اما مطهری در مجلس چه گفت که این گونه در رسانه‌های ضد انقلاب بازتاب یافته و ذوق‌زدگی آنان را به همراه داشت؟!
علی مطهری در سخنان خود دولت را در زمینه برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی محکوم کرده و خواستار پذیرش اشتباه از سوی دولت شد؛ او همچنین خواستار برخورد با بی‌حجابی، بدحجابی و ساپورت‌پوشان شد و همچنین از جشنواره عمار تقدیر کرد؛ او درباره وحدت اسلامی نیز نظراتی را مطرح کرد ولی هیچ کدام اینها در رسانه‌های ضد انقلاب بازتابی نیافت و تنها سخنان او علیه نظام اسلامی و در حمایت از سران فتنه به تیتر رسانه‌های بیگانه تبدیل شد.
محکومیت همزمان ترور در فرانسه
و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز
سخنرانی علی مطهری در مجلس شورای اسلامی و در حمایت از سران فتنه با واکنش قاطع و گسترده نمایندگان ملت مواجه شده و نمایندگان با شعار مرگ بر فتنه‌گر سخنان مطهری را قطع کردند.
به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه اظهار داشت: البته اقدامات نشریه شارلی ‌ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم نیز شدیدا محکوم می‌شود.
علی مطهری و یوم‌اللهی که یوم‌الشیطان خوانده شد!
مطهری در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ایام 9 دی مدعی شد: صدا و سیما در ایام 9دی بر طبل تفرقه کوبید در حالی که 9 دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است!
وی در ادامه در تذکری به دولت در مسئله برداشت 4/1 میلیارد از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: دولت در مسئله 4/1 میلیارد به جای مجادله و ایجاد تنش در کشور باید صداقت به خرج می‌داد و با اعتراف به اشتباه بانک مرکزی این موضوع را حل می‌کرد و ما انتظار نداریم که اقدامات دولت قبل در این دولت نیز تکرار شود.
مطهری همچنین در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: معاون سیاسی چندین ماه است که معرفی نشده و همین مسئله کفایت وزیر کشور را زیر سوال برده و لازم است در اسرع وقت فردی فراجناحی در این سمت انتخاب شود.
وی همچنین ادامه داد: چند ماه پیش بود که وزیر کشور به دلیل عدم توجه جدی به بحث حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و در آن ایام تاکید شد که باید کاری برای جلوگیری از رواج پدیده پوشیدن ساپورت در خیابان‌ها انجام شود اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
مطهری در بخش دیگری از نطق خود برگزاری جشنواره عمار را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: باید این مسئله مورد تقدیر قرار گیرد که عده‌ای از سینماگران دلسوز که معتقد به جمع شدن ایدئولوژی و هنر هستند بدون آه و ناله وارد عرصه فیلمسازی شده‌اند و فیلم مطلوب خود را می‌سازند؛ این حرکت باید مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرد.
وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضوع حصر سران فتنه گفت: اینجانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانسته و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی
می‌دانم.
مطهری  ادامه داد: معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور و قوه قضاییه کوتاهی کردند.
شعار مرگ بر فتنه‌گر نمایندگان
نطق حامی فتنه را کور کرد
بنابر این گزارش، پس از طرح این موضوع از سوی علی مطهری تعدادی از نمایندگان با اعتراض شدید به این اظهارات خواستار پایان یافتن نطق وی شدند.
حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌حسن ابوترابی که ریاست جلسه علنی دیروز  مجلس را برعهده داشت، پس از تشنج در هنگام نطق جنجالی علی مطهری نماینده مردم تهران اعلام تنفس جلسه علنی را اعلام کرد و نشست پارلمان غیرعلنی شد.
بر اساس این گزارش، هنگامی که علی مطهری سخن از خلاف قانون بودن حصر سران فتنه گفت، نمایندگان با فریاد‌های (دو-دو) و «مرگ بر فتنه‌گر» مانع از ادامه نطق او شدند که در اینجا ابوترابی در تذکری به مطهری گفت که شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.
وی ادامه داد: شما وقتی در جریان این واقعیت هستید می‌دانید که این احکام براساس اختیارات شرعی و قانونی بوده است و نطق شما اعتراض مردم را در پی دارد و نمایندگان هم از سوی همین مردم انتخاب شدند، از شما انتظار می‌رود که مصالح ملی و قانونی را رعایت کنید.
بر اساس این گزارش، با فریادهای دو- دو و مرگ بر فتنه‌گر نمایندگان مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد و تعداد زیادی از نمایندگان همچون نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، حاجی‌دلیگانی و ... پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و تنی چند همچون عابد فتاحی سعی در میانجیگری داشتند.
تشنج در مجلس
 و جلسه غیرعلنی نمایندگان
این گزارش حاکی است فتح‌الله حسینی و عزیز اکبریان نمایندگان قصرشیرین و کرج که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بودند، با برخورد شدید فیزیکی از سوی او مواجه شد.
مسئولان حفاظت مجلس پس از این اتفاقات همه میهمانان حاضر در جلسه، خبرنگاران، تصویر‌برداران و عکاسان را از صحن علنی بیرون کردند. جمع کثیری از وکلای ملت پس از متشنج شدن فضای صحن علنی مقابل جایگاه هیأت‌ رئیسه تجمع کردند و شعارهایی مانند «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «الله‌اکبر» سر دادند.
سپس ابوترابی‌ فرد ضمن دعوت وکلای ملت به حفظ آرامش و جلوس آنها بر صندلی‌هایشان، گفت: آقای مطهری بنده اعلام تنفس کردم و جلسه را به پایان رساندم، بنده ادامه صحبت‌های شما را به مصلحت نمی‌دانم. این جمله ابوترابی فرد با احسنت احسنت و الله‌اکبر وکلای ملت مواجه شد.
ابوترابی‌فرد همچنین گفت: قصد ما این نیست که بخواهیم فضای مجلس را متشنج کنیم، مصالح ملی و رعایت مصلحت مجلس و نمایندگان جزو وظایف ماست و شما هم باید در این زمینه همکاری کنید، نکند خدای ناخواسته در جایگاهی عمل کنیم که مصلحت کشور نیست، حصر موسوی و کروبی تصمیم نظام است که براساس نهایت رافت و رحمت اخذ شده است، تصمیم نظام با نگاه به مصالح ملی و منافع ملی گرفته شده است و در این تردیدی وجود ندارد.
سپس ثروتی، پزشکیان و جهانگیرزاده سراغ علی مطهری رفتند تا با او صحبت و وی را به آرامش دعوت کنند.
گفتنی است تعدادی از نمایندگان نیز در نطق‌های خود به علی مطهری و دفاع وی از فتنه‌گران پاسخ گفتند.
علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این راستا گفت: از آنجا که فتنه‌گران قانون‌شکنی‌های فراوان داشتند، طبیعی است که آنها قابل بخشش نیستند و جای تعجب است که بعضی برای مطرح کردن خود یا رضایت بیگانگان هنوز از آنها حمایت می‌کنند.
جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه نیز اظهار داشت:  جمهوری اسلامی در ارتباط با فتنه‌گران و سران فتنه سر سوزنی مرتکب خلاف قانون نشده است.
نطق مطهری توسط هیئت نظارت
 بررسی می‌شود
عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی نطق علی مطهری در مجلس، در جلسه این هیئت خبر داد.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نطق میان‌دستور علی مطهری در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسات بعدی خود مطالب عنوان شده توسط علی مطهری در نطق وی در جلسه علنی دیروز مجلس را مورد بررسی قرار خواهد داد. وی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از بررسی موضوع نظر خود را در این ارتباط که نطق وی در چارچوب وظایف نمایندگی بوده یا نه را اعلام خواهند کرد.
مصوبات نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز خانه ملت در ادامه بررسی لایحه خروج از رکود تغییر قرارداد دستگاه‌های دولتی را مشروط به جبران خسارت یا جلب رضایت طرف مقابل قرارداد کردند.
مجلسی‌ها همچنین با تغییر کاربری برای احداث یا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرده و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.
نمایندگان مجلس از سوی دیگر با ارجاع نحوه تغییر قوانین کار و تأمین اجتماعی به کمیسیون مشترک مجلس برای بررسی بیشتر موافقت کردند و فعلاً این مواد را در لایحه خروج از رکود مراعی گذاشتند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/10/22:: 5:37 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها