سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که در نصیحت تو، کمتر سازش کند . [امام علی علیه السلام]
اندیشه
 
همایش ملی صیانت از حریم شهری

    برگزاری همایش ملی صیانت از حریم شهری در دانشگاه آزاد واحد  شهرری

          

          

          

اولین همایش ملی چالشها و راهبردهای صیانت و توسعه پایدار حریم در مناطق شهری و تهران حضور چهره‌های سرشناس علمی در سالن خوارزمی واحد شهرری برگزار شد.

این همایش که به همت معاونت پژوهشی واحد شهرری با حضور دکتر نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر کامران رییس انجمن جغرافیای ایران،  دکتر اخوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر آئینی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، مهندس فتح‌الهی شهردار منطقه 19 تهران، دکتر متقی مدیر کل حریم شهرداری تهران و دکتر محکی رییس کل اداره مطالعات شهرداری تهران، دکتر نگهبان رییس کمیسون ماده صد و دکتر فتحی رییس واحد شهرری، محققین، استادان و دانشجویان واحد شهرری برگزار شد، پذیرای بیش از 140 عنوان مقاله در این خصوص بود.

در افتتاحیه این همایش رییس واحد شهرری در سخنانی گفت: با توجه به مسائل پیرامون حریم شهر تهران، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای عملی جهت حل مشکلات موجود در این حوزه از ضروریات است.

دکتر فتحی گفت: در این زمینه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) فرمودند: «تهران باید به شهری با هویت ایرانی و اسلامی، زیبا و روح‌نواز، دارای رفاه عمومی و مقاوم تبدیل شود.» بنابراین مسئولیت مدیران، صاحب نظران و پژوهشگران در این زمینه بسیار سنگین است.

دکتر نامی سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش با توجه به الگو های توسعه ای در کشور های کره جنوبی و کره شمالی گفت: کشور کره با توجه به آمایش مناسب سرزمین توانستند جمعیت را بر اساس فاکتورهایی که بایستی در شهر نشینی   و توسعه شهر ها لحاظ نمایند جمعیت را ساکن در مناطق مختلف کردند. اما کره شمالی اولین هدفش دفاع بوده و نگاهش نگاهی نظامی است اما کره جنوبی به وسعت در زمینه اقتصاد هدف گذاری کرده است. اگرچه در کره جنوبی شکل جمعیت و رفتار جمعیت به گونه ای است که بایستی انتظار چنین پیشرفتی را داشت اما چند عامل در کره جنوبی به ویژه در حوزه شهر نشینی و در شهرک های صنعتی و نهایتا کارخانجات بزرگ بسیار موثر بوده است.

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت : اگر ما بتوانیم دولت الکترونیک را در کشور اجرایی نماییم برای رساندن خدمات به تمامی خانواده ها و سازمان ها اقدام بسیار بزرگ و ارزنده ای خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد شمن اینکه از رشته های جغرافیایی بیشتر در کارهایمان استفاده نماییم.

در حاشیه این همایش تفاهم نامه ای همکاری مشترکی بین  شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه در خصوص همکاری متقابل در زمینه های علمی پژوهشی با استادان و دانشجویان، ارتباط بین دانشگاه و شرکت های زیر مجموعه منطقه ای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و اشاعه فرهنگ تجدید حیات، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری در بین مردم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری، به امضای دکتر فتحی رییس واحد شهرری و دکتر آئینی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران رسید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/12/3:: 6:29 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها