سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اندیشه
 
جشن ازدواج دانشجویی

برگزاری جشن ازدواج دانشجویی

     

جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرری در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)

به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرری و مساعدت های ریاست واحد و همزمان با میلاد پر برکت حضرت امام محمد باقر(ع)، زوج های جوان این واحد دانشگاهی، در کنار مرقد شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در محیطی معنوی و روحانی و با حضور ریاست دانشگاه دکتر کیانوش فتحی واجارگاه، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا دادگر مسئول نهاد مقام معظم رهبری، دکتر ارجمندفر معاونت دانشجویی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید موسی هاشمی تنکابنی معاونت فرهنگی، آغاز زندگی مشترک خویش را رقم زدند.

در این مراسم معنوی که در صحن دارالهدایه بارگاه قدس رضوی برگزار گردید؛حجت الاسلام والمسلمین امین نیا در سخنانی به بیان ارکان زندگی پرداخت و براهمیت رعایت مسائل معنوی با تأسی به زندگی ائمه‌ی معصومین(ع) تأکید کرد.

ذکر مناقب و فضائل امام محمد باقر(ع) توسط ذاکر اهل بیت از برنامه های برگزار شده این مراسم معنوی بود همچنین اهدای مجموعه چندرسانه ای "بهار زندگانی با امام مهربانی" شامل احادیث و روایاتی از امام رضا(ع) درباره‌ی ازدواج و خانواده‌ی موفق و اهداءکتاب "جلوه جلال" از دیگر برنامه‌های انجام گرفته بود.

 

همچنین در نشستی صمیمی که با حضور هیأت رئیسه واحد و زوج های دانشجو درسالن اجتماعات محل اسکان برگزار گردید؛ دکتر کیانوش فتحی رییس واحد شهرری ضمن تبریک ولادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: این جشن ازدواج بر اساس حدیث نبوی(ص) و منویات و حمایت مستقیم مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و شعار ازدواج دانشجویی منجمله «ازدواج آسان، پایدار، به هنگام و آگاهانه» است.

دکتر فتحی در ادامه افزود: با بهره گیری از دستورات و فرامین دینی و همچنین تجربیات بزرگان میتوان بر مشکلات زندگی فائق آمد.

فتحی واجارگاه در ادامه افزود : ترویج فرهنگ ازدواج های آسان و کم هزینه از مهمترین اهداف برگزاری این جشن ازدواج دانشجویی در مشهد مقدس است که امیدوارم همه دانشجویان به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند

دکترسید موسی هاشمی تنکابنی معاون فرهنگی واحد ضمن عرض تبریک میلاد خجسته‌ی پنجمین امام شیعیان و مصادف شدن آغاز زندگی مشترک زوج های دانشجو با این میلاد فرخنده با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)که می فرماید: بهترین بنایی که در اسلام گذاشته شده است، سنگ بنای تشکیل خانواده می باشد؛ بر اهمیت توجه بر معنویت و اخلاق در زندگی اجتماعی و زناشوئی تأکید کرد. 

  حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر مسول نهاد رهبری در واحد نیز ضمن تبریک تولد این امام همام، تأکید کردند: اگر رفتار و عمل انسان ها بر پایه اعتقاد، اخلاق و احکام دینی باشد می توانند به سعادت و خوشبختی برسند.

  در پایان این مراسم دکتر ارجمند فر نیز ضمن تبریک به زوج های دانشجو گفت: آغاز زندگی مشترک در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) افتخاری بزرگ است که امیدوارم همه ما بویژه زوجهای جوان با پیروی از این امام بزرگوار در مسیر زندگی خود موفق باشیم.

از دیگر برنامه های برگزار شده می توان به حضور و تجدید میثاق زوج های جوان دانشجو بر مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، بر فراز منطقه کوه سنگی مشهد مقدس اشاره کرد.

 در پایان، هدایایی به رسم یادبود و به جهت آغاز زندگی مشترک از طرف معاونت فرهنگی، به تمام زوج های دانشجو اهداء گردید. لازم به ذکر است که این جشن ازدواج دانشجوئی به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار گردید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/2/28:: 8:25 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها