سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
اندیشه
 
مراسم زیارت اساتید شهر ری

     

 

هیات رئیسه، اساتید، کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری با حضور در حرم حضرت عبد العظیم الحسنی(ع) در حرکتی معنوی، آغازین روزهای کاری خود در سال جدید را معطر به فضای معنوی حرمین شریفین نمودند.
در این مراسم پر فیض حاضرین به قرائت زیارتنامه، ذکر دعا و مدیحه سرایی پرداختند و در پایان زیارت حاضرین از موزه آستان حضرت عبدالعظیم ( ع) بازدید کردند
.

دانشگاهیان واحد شهر ری با حضور در حرمین شریفین(حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، حضرت حمزه بن موسی الکاظم علیه السلام و حضرت طاهر بن زین العابدین علیه السلام) فعالیتهای کاری خود در سال جدید را در فضای معنوی و ملکوتی آغاز کردند .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/21:: 8:49 عصر     |     () نظر
 
در گذشت فروزند برومند آقای دکتر نیکو نژاد

استاد ارجمند آقای دکتر نیکو نژاد مسئول محترم فن اوری و ارتباطات و حلقه های علمی سازمان بسیج اساتید کشور ، در گذشت فرزند برومند تان مهندس نیکو نژاد را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض مینمائیم.

نیکو نژاد

فرزند برومند اقای دکتر نیکو نژاد یکی از مهندسین ارزشمند کشورمان در پروژه عسلویه در تاریخ بهمن ماه سال 1391 در عسلویه دچار بیماری گردیده و پس از حدود دو ماه معالجه در تاریخ 25 اسفند سال 1391 درگذشت . این ضایعه دردناک را خدمت ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای آن عزیز از دست رفته مسئلت می نمائیم


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/19:: 11:9 عصر     |     () نظر
 
فضای مجازی

بسیج اساتید استان تهران

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی با بیان اینکه هر جنگی شرایط و ملزومات خاص خودش را دارد، اظهار داشت: یک روزی جنگ ما نظامی بوده و امروز هم جنگ ما در فضاهای فرهنگی و سیاسی است و باید در این زمینه ها فعال‌تر شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت فضای مجازی و کارهای فرهنگی، تصریح کرد: بسیجی ها میدان دار عرصه هایی مانند سنگر مجازی باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت عیسی (ع) از زنده کردن مردگان در دورانی که پزشکی و سلامت مسئله روز مردم بود استفاده کرد گفت: حضرت موسی (ع) نیز در زمانی که سحر و جادو موضوع روز جامعه بود، از پرتاب عصا و تبدیل آن به مار و اژدها استفاده می کرد.

نقدی با تأکید بر اینکه برای توسعه هر فرهنگی باید از ابزار روز آن استفاده کرد اظهار داشت: امروزه هم فضای مجازی ابزار روز انتقال فرهنگ، سیاست و اندیشه است و برای انجام هر کاری باید حتماً از این ظرفیت ها استفاده کرد.

بسیج اساتید استان تهران


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/16:: 12:5 صبح     |     () نظر
 
توصیه امام (ره) به مقام معظم رهبری

آنچه در پی می‌آید یکی از خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از امام خمینی(ره) است.

بسیج اساتید استان تهران


بهار سال 1365، روزى را که امام(ره) در بستر بیمارى بودند، فراموش نمى‌کنم. ایشان دچار ناراحتى قلبى شده بودند و تقریباً ده، پانزده روزى در بستر بیمارى بودند. در آن زمان من در تهران نبودم. آقاى حاج احمد آقا به من تلفن کردند و گفتند سریعاً به آن‌جا بیایید؛ فهمیدم که براى امام(ره) مسأله‌اى رخ داده است. آناً حرکت کردم و پس از چند ساعت طى مسیر، خود را به تهران رساندم. اولین نفر از مسؤولان کشور بودم که شاید حدود ده ساعت پس از بروز حادثه، بالاى سر ایشان حاضر شدم.
روزهاى نگران‌کننده و سختى را گذراندیم. خدمت امام(ره) رفتم و هنگامى که نزدیک تخت ایشان رسیدم، منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگهدارم و گریه کردم. ایشان تلطف فرمودند و با محبت نگاه کردند. بعد چند جمله گفتند که چون کوتاه بود، به ذهنم سپردم؛ بیرون آمدم و آنها را نوشتم. در آن لحظاتی که امام(ره) ناراحتى قلبى پیدا کرده بودند، ایشان انتظار و آمادگى براى بروز احتمالى حادثه را داشتند، بنابراین مهمترین حرفى که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً مى‌باید در آن لحظة حساس به ما مى‌گفتند. ایشان فرمودند: «قوى باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکى باشید، «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌کس نمى‌تواند به شما آسیبى برساند». به نظر من، وصیت سى‌صفحه‌ای امام(ره) مى‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود. منبع/پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/1/8:: 8:22 عصر     |     () نظر
 
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی

به مناسبت آغاز سال 1392 رهبر معظم انقلاب ، در پیام نوروزی خود ، ضمن تبریک عید ، سال جدید را سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"  نامیدند.حماسه سیاسی حماسه اقتصادی

مشروح پیام رهبری

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی حبیبتک سیّدة نساء العالمین فاطمة بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله. اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها. اللّهمّ کن لولیّک الحجّة بن الحسن صلواتک علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فیها طویلا. اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.

تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همه‌ی ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که هستند، و به همه‌ی ملتهائی که نوروز را گرامی میدارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان، و همه‌ی کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند. امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همه‌ی مسلمانان عالم، مایه‌ی شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤید بدارد. به هم‌میهنان عزیزمان عرض میکنم توجه داشته باشند که ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است.

ساعت تحویل و هنگام تحویل، در حقیقت حد فاصلی است بین یک پایان و یک آغاز؛ پایان سال گذشته و آغاز سال نو. البته نگاه عمده‌ی ما باید به طرف جلو باشد؛ سال نو را ببینیم، برای آن خودمان را آماده کنیم و برنامه‌ریزی کنیم؛ اما حتماً نگاه ِبه پشت سر و راهی که طی کرده‌ایم هم برای ما مفید است، برای اینکه ببینیم چه کرده‌ایم، چگونه حرکت کرده‌ایم، نتائج کار ما چه بوده است، و از آن درس بگیریم و تجربه بیاموزیم.

سال 91 مثل همه‌ی سالها، سالی متنوع و دارای رنگها و نقشهای گوناگون بود؛ شیرینی هم داشت، تلخی هم داشت؛ پیروزی هم داشت، عقب‌ماندگی هم داشت. زندگی انسانها در طول حیات، همیشه همین جور است؛ با کش و قوس‌ها همراه است، با فراز و نشیب‌ها همراه است؛ مهم این است که از نشیبها خارج شویم، خودمان را به اوجها برسانیم.

آنچه که در طول سال 91 از جنبه‌ی مواجهه‌ی ما با جهان استکبار آشکار و واضح بود، عبارت بود از سختگیری دشمنان بر ملت ایران و بر نظام جمهوری اسلامی. البته ظاهر قضیه، سختگیری دشمن بود؛ اما باطن قضیه، ورزیدگی ملت ایران و پیروزی او در میدانهای مختلف بود. آنچه که دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف بود؛ عمدتاً عرصه‌ی اقتصاد و عرصه‌ی سیاست بود. در عرصه‌ی اقتصاد، گفتند و تصریح کردند که میخواهند ملت ایران را به‌وسیله‌ی تحریم فلج کنند؛ اما نتوانستند ملت ایران را فلج کنند و ما در میدانهای مختلف، به توفیق الهی و به فضل پروردگار، به پیشرفتهای زیادی دست پیدا کردیم؛ که تفصیل آنها برای ملت عزیزمان گفته شده است، گفته خواهد شد؛ من هم ان‌شاءالله در سخنرانی روز اول فروردین، به شرط حیات، اجمالاً مطالبی عرض خواهم کرد.

در زمینه‌ی اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشکلاتی ایجاد شد؛ بخصوص که اشکالاتی هم در داخل وجود داشت؛ برخی از کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها انجام گرفت که به نقشه‌های دشمن کمک کرد؛ لیکن در مجموع، حرکت مجموعه‌ی نظام و مجموعه‌ی مردم، یک حرکت رو به جلو بوده است و ان‌شاءالله آثار و نتائج این ورزیدگی را در آینده خواهیم دید.

در عرصه‌ی سیاست، از یک جهت همت آنها این بود که ملت ایران را منزوی کنند، از جهت دیگر ملت ایران را دچار دودلی و تردید کنند؛ همت آنها را کوتاه و ضعیف کنند. درست عکس این عمل شد؛ در واقع عکس این اتفاق افتاد. در زمینه‌ی انزوای ملت ایران، نه فقط نتوانستند سیاستهای بین‌المللی و منطقی ما را محدود کنند، بلکه حتّی نمونه‌هائی از قبیل اجلاس جنبش غیر متعهدها با حضور تعداد کثیری از سران و مسئولان کشورهای جهان در تهران تشکیل شد و عکس آنچه را که دشمنان ما میخواستند، رقم زد و نشان داد که جمهوری اسلامی نه فقط منزوی نیست، بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و به ایران اسلامی و به ملت عزیز ما نگریسته میشود.

در زمینه‌ی مسائل داخلی، مردم عزیز ما در آنجائی که امکان و موقعیت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بیست و دوم بهمن سال 91 ــ آنچه را که لازمه‌ی حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سالهای دیگر پرشورتر و متراکم‌تر در صحنه حاضر شدند. یک نمونه‌ی دیگر هم حضور مردم خراسان شمالی در بحبوحه‌ی تحریمها بود، که نمونه و مستوره‌ای از وضعیت و روحیه‌ی ملت ایران را نشان میداد نسبت به نظام اسلامی و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان. کارهای بزرگی هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاشهای علمی، کارهای زیربنائی، تحرک فراوان مسئولین و مردم. زمینه‌ها برای حرکتِ رو به جلو و ان‌شاءالله جهش، فراهم شده است؛ هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، و هم در همه‌ی زمینه‌های حیاتیِ دیگر.

سال 92 برابر چشم‌انداز امیدوارانه‌ای که به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است، سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود؛ نه به این معنا که دشمنیِ دشمنان کاسته خواهد شد، بلکه به این معنا که آمادگی ملت ایران بیشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگی آینده‌ی این ملت به دست خودشان و با همتِ با کفایت خودشان ان‌شاءالله بهتر و امیدبخش‌تر خواهد شد.

البته آنچه را که ما در سال 92 در پیشِ‌ رو داریم، باز عمدتاً در دو عرصه‌ی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصه‌ی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان که در شعار سال گذشته بود. البته کارهائی هم انجام گرفت؛ منتها ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی، یک مسئله‌ی بلند‌مدت است؛ در یک سال به سرانجام نمیرسد. خوشبختانه در نیمه‌ی دوم سال 91 سیاستهای تولید ملی تصویب شد و ابلاغ شد ــ یعنی در واقع این کار ریل‌گذاری شد ــ که بر اساس آن، مجلس و دولت میتوانند برنامه‌ریزی کنند و حرکت خوبی را آغاز کنند و ان‌شاءالله با همت بلند و با پشتکار پیش بروند.

در زمینه‌ی امور سیاسی، کار بزرگ سال 92، انتخابات ریاست جمهوری است؛ که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی، و  به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی میکند. ان‌شاءالله  مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید  وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسه‌آفرینی باید  به اهداف خود رسید.
با این نگاه، سال 92 را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نامگذاری میکنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز کشور تحقق پیدا کند.
به امید توجهات پروردگار و دعای حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهیدان عزیز .

و السّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
************************************

 

خبرآنلاین -  اولین پیام نوروزی آیت الله خامنه ای در سال 1369 که مصادف با اولین بهار رهبری ایشان بود صادر شده است. در سال‌های نخست پیام مقام معظم رهبری یک یا دو روز مانده به به سال تحویل منتشر می‌شد، اما پس از آن پیام های ایشان در نخستین لحظات پس از لحظه سال تحویل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب از سال 1372 هر سال را به نامی مزین کرده‌اند. نام‌هایی که جهت‌گیری‌ها، دغدغه‌ها و مسایل اصلی نظام در آن سال را نمایان می‌سازد. جدول حاضر مجموعه پیام‌های نوروزی آیت الله خامنه‌ای در 23 سال گذشته آمده‌است.


سال
عنوان
فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری
69
****
ما امسال‌ عید نوروز را در حالی‌ برگزار می‌کنیم‌ که‌ خدای‌ متعال‌ با فقدان‌ بزرگ‌ رهبر عظیم‌الشأن مان‌ امتحان‌ سختی‌ از ما کرد و دوران‌ سختی‌ را بر ما گذراند. این محنت‌ بزرگی‌ بود و ما امیدواریم‌ که خدای‌ متعال روح‌ آن‌ بزرگ مرد را با ارواح‌ مقدسه‌ی‌ انبیاء و اولیاء محشور کند و او را از ما راضی‌ و ما را در راه‌ او مستمر و مستدام‌ بدارد.
70
****
درسال‌ 70، ان‌شاءالله‌ باید این‌ مجاهدت‌ عمومی‌ برای‌ سازندگی‌ کشور، رشد و سرعت‌بیشتری‌ پیدا کند، تا ما در پایان‌ این‌ سال‌ شاهد پیشرفت های‌ زیادی‌ باشیم‌، و ان‌شاءالله‌ توفیق‌ و کمک‌ الهی‌ شامل‌ حال‌ همگان‌ باشد.
71
****
در سال گذشته تلاش دولت و مسئولین برای بازسازی و انجام کارهای زیربنایی در کشور بسیار محسوس بود. این طرح ها باهدف آبادی و توسعه اقتصادی و ریشه کن کردن فقر و بیکاری در کشور به اجرا درآمده است و بهره برداری از این طرح ها در سال های آینده بسیاری از مشکلات را حل خواهدکرد.
72
سال برنامه ریزی دولت و تدوین برنامه دوم
ما سازندگی و رونق اقتصادی را برای نزدیک شدن به عدالت اجتماعی،‌ رفع محرومیت و فقر، زدودن مناطق محروم از کشور و از بین رفتن فاصله فقیر و غنی میخواهیم و مسئولان و برنامه ریزان باید این جهت گیری انقلابی را در برنامه دوم رعایت کنند زیرا این امر برای حرکت دولت و ملت به سمت اهداف انقلاب ضروری است.
73
وجدان کارى و انضباط اجتماعی
هر کس هر تحلیلى داشته باشد، راه حل مشکلات، همین دو شاخص «وجدان کار» و «انضباط اجتماعى» است.
74
انضباط اقتصادى و مالى
باید به قدر نیاز و حاجت، خرج و مصرف کرد. بخصوص کسانى که اموال عمومى را مصرف مى‏کنند. آنها هم مانند کسانى که اموال خودشان را بى‏حساب و کتاب خرج مى‏کنند، مخاطب این مطلبند و نباید زیادى مصرف کنند.
75
کار سازنده
همه باید تلاش نمایند کار سازنده بکنند. کار سازنده، مبارزه با دشمن است. باید با اداره صحیح و کار سازنده و صحیح و منطقى، با دشمن مقابله کرد.
76
صرفه جویی
باید مسؤولان کشور، راه صرفه‏جویى و مقابله با اسراف را به مردم بیاموزند.خودِ مسؤولان دولتى هم نباید اسراف کنند.
77
صرفه جویی
امسال توصیه مهمّ من عبارت است از صرفه‏جویى. دولت هم باید صرفه‏جویى کند؛ ملت هم باید بکند.
78
امام خمینى قدسّ سرّه
امیدوارم امسال که سال امام خمینى و زنده کننده یاد امام بزرگوار و فرصتى براى بررسى هرچه بیشتر در زندگى و خصوصیات و اهداف و غایات مورد نظر آن بزرگوار است،سالى باشد که ان‏شاءاللَّه ما بتوانیم این راه روشن را با عزم قاطع و با فکر روشن، هرچه بهتر ادامه دهیم و پیش ببریم.
79
امام على علیه‏السّلام
مى‏توانیم در سایه نزدیکى به امیرالمؤمنین علیه‏السّلام، به آرزوى بزرگ کشور و ملتمان و نظام جمهورى اسلامى - یعنى عدالت اجتماعى - نزدیک شویم. امیدوارم که ما مسؤولان کشور - در درجه اوّل - و همه آحاد مردم تلاش کنند تا بتوانیم عدالت اجتماعى را در این کشور، مستقر کنیم.
80
رفتار علوی
در این سال سعى کنیم به کار فرهنگى و علمى اکتفا نکنیم؛ تلاش کنیم رفتار و عملکردمان را - بخصوص در حوزه مسائل اجتماعى و به‏طور اخص در زمینه مسائل حکومتى - به عملکرد آن بزرگوار نزدیک کنیم.
81
سال عزّت و افتخار حسینى
امیدواریم ملت عزیز ما با تمسّک به معنویتِ حسین‏بن‏على علیه‏السّلام و با آشنایى بیشتر با آن بزرگوار، عزّت و افتخار و سربلندى را براى خود کسب کند.
82
نهضت خدمتگزارى
همه‌ مسئولان در سه قوّه، باید نهضتى را براى خدمت‌رسانى به مردم شروع کنند.
83
پاسخگویى سه قوه به ملت ایران
مسئولان دولتى و قوه قضائیه و مجلس شوراى اسلامى به مردم بگویند که براى خدمت به عموم ملت ایران، براى تولید علم، براى استقرار عدالت و رفع فقر و فساد و تبعیض در جامعه - که اصلاح واقعى در جامعه این هاست - براى نهضت عدالت‏خواهى و براى نهضت مبارزه با فساد، چه اقدامات عمدهییى را انجام داده‏اند.
84
همبستگى ملى و مشارکت عمومى
آنچه براى مردم و مسؤولان - هر دو - حایز اهمیت است، عبارت است از همکارى و حفظ وحدت ملى و همبستگى عمومى ملت در قبال آنچه مسؤولان موظفند انجام دهند. ادامه‏ این راه از یک طرف، و همکارى مردم و مسؤولان از سوى دیگر، مى‏تواند ما را در پیشرفت این راه و پیشبرد این اهدافِ والا کمک کند.
85
پیامبر اعظم(ص)
امروز درس پیغمبر اسلام براى امتش و براى همه بشریت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و کرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزت، و درس مقاومت است.
86
اتحاد ملى و انسجام اسلامى
درون ملت ما اتحاد کلمه همه‏ آحاد ملت و قومیت هاى گوناگون و مذاهب گوناگون و اصناف گوناگون ملى؛ و در سطح بین‏المللى، انسجام میان همه‏ مسلمانان و روابط برادرانه‏ میان آحاد امت اسلامى از مذاهب گوناگون و وحدت کلمه‏ى آنها.
87
سال نوآوری و شکوفایی
در این سال باید نوآوری فضای کشور را فرا بگیرد و همه خود را موظف بدانند که کارهای نو و ابتکاری را ـ در سایه‌ مدیریت صحیح و تدبیر درست ـ در فعالیت کشور وارد کنند. فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام گرفته است، این ها به شکوفایی برسد و مردم نتایج آن را در زندگی خود حس کنند.
88
اصلاح الگوى مصرف
مسئولین کشور در درجه اول - چه قوه‏ مقننه، چه قوه‏ مجریه، و چه سایر مسئولین کشور؛ قوه‏ى قضائیه و غیر آنها - و اشخاص و شخصیت ها در رتبه‏هاى مختلف اجتماعى، و آحاد مردم ما از فقیر و غنى، بایستى به این اصل توجه کنند که باید الگوى مصرف را اصلاح کنند.
89
همت مضاعف و کار مضاعف
در بخش?هاى مختلف، بخش?هاى اقتصادى، بخش هاى فرهنگى، بخش هاى سیاسى، بخش هاى عمرانى، بخش هاى اجتماعى، در همه‌ عرصه‌ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با گام هاى بلندتر، با همت بلندتر، با کار بیشتر و متراکم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپیمایند و به هدف هاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزدیکتر شوند.
90
جهاد اقتصادی
از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخش های دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی می شوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.
91
حمایت از تولید،کار و سرمایه ایرانی
اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‏ آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‏اى از تلاش هاى دشمن ناکام خواهد ماند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/12/30:: 4:9 عصر     |     () نظر
 
آل یهود

کتاب «تاریخ آل‌سعود» در دهه هفتاد میلادی و در دوران پادشاهی «ملک فهد بن عبدالعزیز»، توسط «ناصر السعید» نویسنده سرشناس عربستانی به نوشته تحریر درآمد. وی به رغم اقامت خارج از عربستان سعودی، اما پس از چاپ و انتشار این کتاب، با حمایت مالی مستقیم خاندان سلطنتی آل سعود، به دست مزدوران آل سعود ترور و کشته شد. 

یهود
ناصر السعید در کتاب هزار و چهل صفحه‌ای خود، به بررسی جوانب گوناگون تک تک اعضای خاندان آل‌سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقی پرداخته و در کنار آن نیز با تحقیق و پژوهش کامل، تلاش کرده یهودی بودن این خاندان را اثبات کند. ناصر السعید، سی صفحه نخست کتاب خود را به بررسی شجره‌نامه خاندان «آل‌سعود» اختصاص داده و در پایان اثبات می‌کند که اصل این خاندان به یهودیان سرزمین حجاز و مدینه بازمی‌گردد.
السعید در ادامه کتاب خود چگونگی حمایت یهودیان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسیس «اندیشه وهابیت» منجر شد، شرح می‌دهد. وی سپس مراحل قرار گرفتن رهبری دینی در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن، واگذاری رهبری سیاسی عربستان سعودی به خاندان «آل‌سعود» که توسط یهودیان طراحی و به اجرا درآمد را توضیح می‌دهد.
نویسنده این کتاب که تلاش داشته هیچ بخشی از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نیندازد، در ادامه به جنایت و قتل عام‌های این خاندان علیه قبایل عربستانی می‌پردازد و برای اثبات گفته خود از برخی تصاویر و عکس‌های تاریخی که گویای واقعیت امر بوده، استفاده می‌کند. در ادامه این کتاب نیز به ارتباط تنگاتنگ و عمیق خاندان سلطنتی عربستان سعودی با انگلیس‌ها در قرن گذشته میلادی پرداخته شده است.
ناصر السعید در کتاب خود همچنین به ارتباط نزدیک، اما محرمانه میان خاندان «آل سعود» با «بن گوریون» بنیانگذار رژیم اسرائیل پیش و پس از راه‌اندازی این رژیم اشاره کرده و بیان می‌کند: بن گوریون برای تأسیس رژیم مورد نظر خود، مورد حمایت مستقیم «آل سعود» قرار گرفت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/12/27:: 10:2 عصر     |     () نظر
 
بسیج اساتید شهریار

شروع بکار دفتر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهریار

شهریار

طی نشستی با حضور آقای دکتر باقریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهریار و دکتر افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران و خانم دکتر سهرابی در دانشگاه آزاد اسلامی شهریار برگزار گردید، بسیج اساتید دانشگاه رسما فعالیت خود را آغاز نمود و دکتر باقراین سرپرستی کانون را بعهده گرفت و مقرر شد ثبت نام از اساتید محترم انجام شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/12/8:: 3:55 عصر     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها